Het nieuw hekwerk in panoramabeeld.
Het nieuw hekwerk in panoramabeeld. Foto: Sjaak van der Vegt

Nieuwe omheining voor tuinvereniging Haalderen

HAALDEREN - Dit jaar bestaat de tuinvereniging Haalderen 40 jaar. In 1984 hebben initiatiefnemers een perceel aan de Notenboomstraat in Haalderen van de gemeente kunnen huren en zijn in de zware vruchtbare klei met een volkstuin begonnen.

In die tijd waren dat nog wat grotere tuinen maar door herindeling is er zo langzamerhand een volkstuincomplex met 26 percelen ontstaan waar alle leden met plezier hun groente; kruiden en bloemen telen.

De oude omheining was echter  al jaren aan vervanging toe. Dankzij financiële bijdragen van de Bemmel-Haalderenstichting, het wijkplatform ‘Haalderen Leeft’ en de gemeente Lingewaard is de oude omheining in één keer volledig vervangen.

“Het feit, dat wij van deze organisaties financiële steun hebben gekregen, geeft wel aan dat men het belangrijk vindt om een volkstuin vereniging binnen onze gemeenschap te hebben. Wij zijn deze organisaties daarvoor dankbaar.”

Het gezamenlijk tuinieren heeft veel voordelen. Je leert van elkaar. Plantjes worden uitgewisseld. Er is gezamenlijke inkoop van zaaigoed en mest et cetera. Daarnaast is er jaarlijks een barbecue voor diegenen die dat willen.

“Lijkt het jou ook leuk om met deze gezonde en ontspannende hobby te beginnen? Af en toe komt er een tuintje vrij, dus meld je aan bij: Secretariaat TuinVereniging Haalderen; email: info@tuinvereniginghaalderen.nl, 06 57982871; www.tuinvereniginghaalderen.nl.