HAN studenten presenteren aan burgemeester Lingewaard

DOORNENBURG/Lingewaard - Maandag 10 april om 10.00 uur presenteerden studenten van de minor 'Sportbestuurders van de toekomst' in de kantine van voetbalvereniging GVA in Doornenburg projectvoorstellen waarbij sport als middel ingezet wordt. Belanghebbenden, buurtsportcoaches en ook Burgermeester Marianne Schuurmans van gemeente Lingewaard waren aanwezig bij de presentaties. De projecten die de studenten gaan opzetten dragen bij aan het verbeteren van 'problemen' in het sociaal domein. Met een kritische blik hebben de aanwezigen geluisterd naar de studenten en stelde ze aanvullende vragen om de projecten straks van grote meerwaarde te laten zijn voor de Gemeente.

Aafke Kemper en Demi Verheugen volgen de minor. De grootste uitdaging is om het project duurzaam te maken. Het project zal ook na het vertrek van de studenten draaiende gehouden moeten worden. De dames hebben als doel om de inactiviteit van kinderen te verlagen en daarbij richten zij zich op de groep statushouders in Gendt. De verduurzaming is in hun project al goed doordacht, door een vrijwilliger te koppelen aan het sportaanbod dat zij opstarten hopen zij het project voor meerdere jaren te waarborgen.

Sanne Cobussen (docent van de studenten) benoemt het project als een uniek concept. Niet alleen HAN studenten maar ook de studenten van ROC Nijmegen worden betrokken bij de projecten. De studenten van het ROC zijn op sollicitatie geweest bij de HAN studenten. De HAN studenten hebben daarop een aantal studenten aangenomen die helpen bij de uitvoering van de projecten.