Zeer geslaagde start van het jubileumjaar Dorpshuis Angeren

ANGEREN - Op vrijdag 14 februari, Valentijnsavond, is er in het Dorpshuis van Angeren een aftrap gegeven van de festiviteiten die zullen gaan plaatsvinden in dit jubileumjaar. Deze avond stond in het teken van dans en muziek.

De keuze voor een dergelijke dansavond is gemaakt omdat juist dit soort activiteiten aan de basis hebben gestaan van het Dorpshuis in Angeren. De Gemeente Bemmel heeft ruim 50 jaar geleden de bouw van dit Dorpshuis mogelijk gemaakt nadat de bevolking zelf voor een flinke financiƫle inbreng heeft zorggedragen. Dat was een vereiste vanuit het Gemeentebestuur. Deze gelden werden bijeengebracht door het organiseren van de Betuwe festivals in de eindjaren '60. Daaraan hebben toen veel bekende artiesten deelgenomen.

Op Valentijnsavond was de mooi ingerichte theaterzaal van het Dorpshuis, met gezellige zitjes en statafels, goed gevuld met enthousiaste mensen die hebben genoten van de mooie muziek uit de jaren '60 en '70 gespeeld door de Huissense cover- en rockband Flashback. Na de koffie met iets lekkers erbij, die bij binnenkomst werd geschonken, was het volop genieten van de heerlijke drankjes die vanuit de sfeervolle bar in de zaal werden geserveerd. Na de rustige nummers in het begin van de avond werd het tempo door Flashback langzamerhand opgevoerd. Dat leverde gelijk meer activiteit op in de zaal. In een mum van tijd was het dansgedeelte van de zaal gevuld met dansende stellen. Alle soorten dans waren te zien. Van de tango tot de Engelse wals en alle andere (vrije) dansstijlen daartussenin.

Om er een extra feestelijk tintje aan te geven stonden er nootjes klaar op de tafeltjes en kregen de bezoekers gedurende de avond heerlijke koude en warme hapjes geserveerd. Dat werd door de bezoekers bijzonder op prijs gesteld. Na afloop van deze geslaagde avond werden de bezoekers persoonlijk bedankt voor de aanwezigheid en kregen ze allemaal een mooie roos mee als dank voor hun aanwezigheid. De geplande activiteiten in het kader van het jubileum zijn terug te vinden onder de knop 50 jaar op www.dorphuisangeren.nl. Momenteel wordt er hard gewerkt aan een nieuwe website. Het streven is om deze zo snel mogelijk 'in de lucht' te krijgen. "Wij proberen de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. Uit de reacties van de bezoekers kon worden opgemaakt dat een dergelijke avond voor herhaling vatbaar is."