Gendtse polder. (foto: Jack van Dalen)

De mooiste foto's van het landschap in Lingewaard

LINGEWAARD - Stichting Lingewaard Natuurlijk heeft alle landschapselementen in de gemeente Lingewaard in beeld gebracht.

Enkele weken geleden hebben wij hierover een artikel gepubliceerd en aan de inwoners van Lingewaard gevraagd om ook het mooie landschap in Lingewaard in beeld te brengen. Onze vraag heeft veel reacties opgeleverd. Er zijn bijna honderd foto’s binnengekomen. We hebben alle foto’s beoordeeld. De mooiste foto´s kunt u zien op onze website www.lingewaardnatuurlijk.nl. Ook kunt u daar zien wie de prijswinnaars zijn. Deze ontvangen een nestkast,voederkast of bijenhotel.

Naast de mooie foto’s hebben we ook leuke reacties ontvangen, zoals: “Via deze weg wil ik laten weten dat ik dagelijks geniet van de mooie natuur in Lingewaard!”; “Ik vind het zo'n mooi plaatje, met de mooie blauwe lucht op de achtergrond en de witte wolken, dat ik deze graag wil delen.”; “ Omdat Lingewaard heel veel mooie natuur heeft heb ik namelijk wel een mooie foto”; ”Ik blijf me altijd verbazen over het mooie gebied waarin wij wonen”.

Het is voor de vrijwilligers van Stichting Lingewaard Natuurlijk ontzettend fijn te horen dat zoveel mensen genieten van de mooie natuur in onze gemeente. Dat motiveert ons om verder te werken aan een nog mooier landschap in Lingewaard.

Het totaalresultaat van de inventarisatie van de landschapselementen kun u ook zien op de website www.lingewaardnatuurlijk.nl. Ga naar het artikel 'Project landschapsinventarisatie' en daarin staat hoe u de geïnventariseerde landschapselementen kunt bekijken.