Ingezonden brief

Lingewaard dure gemeente t.o.v. Overbetuwe.

Buren, burgers en buitenlui van de gemeente Lingewaard!

U wilt misschien net als ik antwoord op de vraag waarom wij in de gemeente Lingewaard veel meer belasting betalen dan de burgers van de gemeente Overbetuwe. Ik las dat dat verschil nog steeds groeit in het nadeel van ons, burgers van Lingewaard. Ik zou hier graag een 'transparant' (om dat modewoord ook eens te gebruiken) antwoord op hebben. Hoe komt het dat wij (veel) meer betalen dan de ingezetenen van de Overbetuwe? Ik richt deze vraag aan onze volksvertegenwoordigers die zetelen in het Bemmelse. Ik neem aan dat zij in deze coronatijd zeeën van tijd hebben om deze vraag te beantwoorden. Ik zie iedere maand op mijn bankafschrift dat er drie bedragen worden afgeschreven aan de gemeentelijke belastingen. Duister is precies waaraan. Ik zou willen voorstellen dat er bij wordt vermeld met naam en toenaam waaraan je dit bedrag uitgeeft. Nu is dat niet te zien.

Veel letters en cijfers, dat wel. In afwachting van een adequaat antwoord, vriendelijke groet,

T.A. Rasing.