Nieuw initiatief in Huissen: de Zwaanse Buurtkraam!

HUISSEN - Vanaf september staat deze kraam wekelijks op vaste tijdstippen en plekken in de wijken Huissen Zand en Binnenveld. Op veilige afstand kunnen buurtbewoners hier spullen uitwisselen, ruilen of delen, zoals tijdschriften, puzzels en spelletjes. Zo zijn we met elkaar ook nog eens duurzaam bezig!

Daarnaast heeft de buurtkraam ook een ideeënwand. Zoek je bijvoorbeeld een wandelmaatje of kun je hulp gebruiken met klusjes in huis? Of ben je creatief en wil je anderen daar graag mee helpen? Zet dit dan op de wand.

Door de coronacrisis besteden buurtbewoners meer tijd in hun eigen buurt dan anders. De buurtkraam biedt dan ontspanning, inspiratie en ontmoeting. De buurtkraam is een initiatief van Wijkorganisatie 't Zand Binnen-Buiten. Het project wordt gerund door het nieuwe Buurtnetwerk Buren voor Buren en is mede mogelijk gemaakt door Provincie Gelderland, de gemeente Lingewaard en verschillende lokale sponsoren.

"Wij zoeken nog vrijwilligers. Lijkt het u leuk om met ons mee te doen? Of wilt u hier eerst meer over weten? Mail uw vraag/vragen dan naar burenvoorburenhuissen@gmail.com. Of kom op 30 juli tussen 10.00 en 12.00 uur gezellig naar de partytent bij het Gemeenschapshuis in Huissen-Zand.