Het Bevelander koekje. (foto: Bevelander Muzikanten)
Het Bevelander koekje. (foto: Bevelander Muzikanten) Foto: Bevelander Muzikanten

Bevelander Muzikanten vijftig jaar

HUISSEN - Begin dit jaar is in Hét GemeenteNieuws een verhaal gepubliceerd over vijftig jaar Bevelander Muzikanten.

Daarin stond dat er voor het jubileum allerlei plannen op stapel staan. Echter, het coronavirus gooit nog altijd roet in het eten. "Toch blijven we optimistisch. Er gaan zeker nog leuke concerten volgen, maar zolang het niet kan, blijft het muzikaal stil. Maar in die stille periode kunt u ons wel proeven en ook zien. Hoe?"

Koekje en tentoonstelling

Proeven kan door het Bevelanderkoekje dat Bakkerij Engelen in januari op de markt heeft gebracht. Het is in hun winkel te koop voor drie euro. Best lekker voor bij een kopje koffie of thee.

"Zien kun je de Bevelanders, als je de moeite neemt om een kleine tentoonstelling te bekijken in de drie vitrines van het oude gemeentehuis aan de Langekerkstraat in Huissen. Van 3 april tot en met 31 juli kan je daar veel over de Bevelander Muzikanten te weten komen. Ook doen leden van de kapel mee aan het Rivierjutten op zaterdag 3 april en zo draagt de kapel haar steentje bij aan het schoonmaken van de natuur."

Bierviltje

Zodra de cafés open mogen ontvangen de caféhouders een Bevelander bierviltje dat zij aan de gasten kunnen uit serveren.

"De planning is nog altijd om op zondag 10 oktober in de Zandse Kerk een jubileumconcert te houden. We hopen dat daar veel toehoorders bij aanwezig kunnen zijn."