Hospice bij De Lingehof: De Goudvlinder

BEMMEL - Verpleeghuis De Lingehof in Bemmel had al een hospice. Deze wordt echter uitgebreid en het wordt een meer zelfstandige hospice. In het hospice verblijven mensen die in de allerlaatste fase van hun leven niet meer thuis kunnen blijven. Op dit moment wordt De Lingehof verbouwd en komt er ook een nieuwe plek voor het hospice.

Er was nog geen naam voor het vernieuwde hospice bedacht, daarom schreven we een prijsvraag uit onder een groot publiek waaronder de lezers van Het Gemeentenieuws. We vroegen de naam te relateren aan de natuur en de gemeente Lingewaard. Een naam die past bij De Lingehof (naam van de locatie) en De Appelbloesem (naam van het Dagcentrum op de locatie).

Massaal meegedacht

Er is massaal meegedacht over de nieuwe naam. Maar liefst 182 reacties mochten we verwelkomen! Uit de vele inzendingen hebben we de naam Hospice De Goudvlinder gekozen. De naam refereert aan het goud van het adres van het hospice “Gouden Appel”, en goud is dé kleur van Zinzia Zorggroep. De vlinder is onderdeel van het logo van de gemeente Lingewaard én een vlinder wordt vaker geassocieerd met de laatste levensfase. Al met al vonden we het een hele passende naam voor het hospice in Bemmel.

Prijswinnaar

Inmiddels hebben we prijswinnaar, Johan uit Bemmel, op de hoogte gesteld en hebben we de inzenders een bedankje gestuurd. Johan reageerde enthousiast op het nieuws dat hij de nieuwe naam voor het hospice had bedacht: “Ik vind het fantastisch, ik krijg er helemaal kippenvel van.” Op de foto laat clustermanager Miriam Schats de nieuwe naam zien, net voordat Johan de prijs in ontvangst neemt. Hij kreeg een mooie bos bloemen en zodra het nieuwe restaurant van De Lingehof is geopend, mag hij gebruik maken van een diner voor twee!