Leden van werkgroep Natuur Dichtbij klaar met zaaien. (foto: werkgroep Natuur Dichtbij) Foto: werkgroep Natuur Dichtbij

Nog meer natuur op De Zilverkamp

HUISSEN - Op de zonnige zaterdagochtend 24 april hebben de leden van werkgroep Natuur Dichtbij voorjaarsbolletjes her-geplant op De Zilverkamp. Die bolletjes van narcissen, blauwe druifjes, hyacinten en een paar tulpenbollen waren ingeleverd naar aanleiding van een oproep in Onze Wijkkrant. "Jammer genoeg konden we niemand uitnodigen om te helpen in verband met de corona-maatregelen."

De werkgroep heeft ook bloemzaden gezaaid die door de gemeente ter beschikking waren gesteld. 200 zakjes met bloemzaden waren eigenlijk bedoeld om uit te delen op Nationale Boomfeestdag. Die kon in maart helaas niet doorgaan. "We hebben de zaden gezaaid bij de vijver naast het fietspad richting Het Duifje. De gemeente had daar een brede strook voor ons geëgaliseerd. De hele ochtend zijn we met een vrouw of zeven bezig geweest.

De resultaten zijn deze zomer voor de zaden en volgend voorjaar voor de bolletjes te bewonderen. Allerlei insecten, bijen en vlinders zullen er vast ook van genieten! Zo halen we de natuur dicht bij huis", aldus An Lammens van de werkgroep Natuur Dichtbij.