Boerderij De Leutse Hof. (foto: Carla Janssen)
Boerderij De Leutse Hof. (foto: Carla Janssen) Foto: Carla Janssen

Kunst kijken in september

LINGWAARD - Het belooft een mooie nazomer te worden. Ideaal om er nog even op uit te trekken. Tijdens de Open Monumentendagen (11 en 12 september) organiseert Kunstcollectief Gelderse Poort jaarlijks een Kunst-Cultuur-Natuurroute, Ode aan 3 Oevers.

Ook dit jaar zullen ruim tachtig kunstenaars exposeren in eigen atelier of op een andere mooie locatie. Er zijn drie (fiets)routes uitgezet, de toegang is gratis en de kunstenaars laten u graag kennismaken met verschillende vormen van (beeldende) kunst. Kijk op www.kunstcollectiefgeldersepoort.nl voor informatie over de deelnemers en het downloaden van de routekaartjes.

De Westoever-route voert u door de Gemeente Lingewaard met als rustpunt Boerderij De Leutse Hof. Tijdens de Open Monumentendagen stellen zij graag hun erf en boerenschuur beschikbaar voor drie exposanten (Duo Inyx-Art, Theo Wicherink en Gemma Brands).

Bezoekers kunnen kunst kijken, wandelen over het terrein, de wijngaard bezoeken en neerstrijken voor een kopje koffie met versgebakken taart op het speciaal voor dat weekend ingerichte buitenterras. Welkom in deze oase van rust, midden in de Gemeente Lingewaard.