Veel animo voor Huissense avondvierdaagse: inschrijven kan nog!

HUISSEN - Er is veel belangstelling voor deelname aan de Huissense avondvierdaagse. Er kan worden deelgenomen aan de 5 of 10 km-tocht. Natuurlijk kunnen alle inwoners van de gemeente Lingewaard aan deze avondvierdaagse meedoen.

Het aantal voorinschrijvingen nadert de 800. Deelnemers kunnen echter nog tot donderdag 26 mei aanstaande vóórinschrijven. Deelname bij voorinschrijving kost drie euro. Dit kan nog bij de volgende adressen:

Mevrouw L. Jansen, Klaphek 3, mevrouw A. de Winkel, Bernhardstraat 24, en mevrouw C. Vermaas, Dr. Ariënstraat 42, allen te Huissen. Op de startdag dinsdag 31 mei is voor inschrijving 3,50 euro verschuldigd. De deelnemers aan de avondvierdaagse krijgen een herinneringsmedaille. Begeleidende ouders betalen één euro zonder medaille.

Dit jaar staat deelname aan de avondvierdaagse in het teken van burgerslachtofferhulp aan Oekaïners en er is met de organisatie van de Exodustocht overeengekomen om aan deelnemers van beide wandelevenementen een voordelige combikaart aan te bieden, kosten hiervan zijn zes euro.

Verwacht wordt dat de belangstelling voor beide tochten uit solidariteit met de slachtoffers nog zal toenemen. Dit jaar kan dit Huissense wandelfestijn ook worden aangemerkt als een protest tegen het oorlogsgeweld waarvan onschuldige burgers weer het slachtoffer worden. Het dient naast een sportieve prestatie ook als besef dat wij hier in onze gemeente Lingewaard in vrede met elkaar leven. Een groot goed waarvan het besef doorgaans pas echt doordringt als het is afgenomen. Laten we met zijn allen zorgen dat het nooit zover komt, dus doe mee.