Vlag met logo van 60 jaar Zilverkamp.
Vlag met logo van 60 jaar Zilverkamp. Foto: Peter Gerretzen

Feest vijftig jaar Zilverkamp

HUISSEN - Op zaterdag 10 juni op de Zilverkamp staan verleden, heden én toekomst van de wijk in de schijnwerpers. Een dag vol activiteiten, passend bij de wijk en zijn bewoners.

Om 12.00 uur start de viering van 50 jaar Zilverkamp op de Kersenbongerd. Hier hijst burgemeester Nelly Kalfs de vlag met het logo Zilverkamp 50 jaar. Na een korte speech zullen burgemeester Kalfs en haar gezelschap door de wijk naar Stuurboord 2 wandelen. Hier wordt een plaquette onthuld.

De wandeling wordt vervolgd naar de vijver achter de scholen. Daar wordt de Zilverbank met feestelijke, ‘theatrale’ handelingen onthuld. De basismotieven van het mozaïekwerk op de Zilverbank komen uit tekeningen van leerlingen van de beide basisscholen en zijn aangebracht door vrijwilligers uit de wijk. De tekeningen zelf zijn te zien in het Zilverhuus.

Ter afsluiting van dit gedeelte van de viering gaat het gezelschap naar het Zilverhuus. Hier zijn in de gang oude foto’s uit het verleden van de Zilverkamp op panelen langs de wanden aangebracht. In de Parkzaal vindt de première plaats van de video Ooggetuigen 50 Jaar Zilverkamp, vol herinneringen en foto’s van (ex)bewoners.

Het Zilverhuus blijft de hele dag open, met een hapje en een drankje. Het plein voor De Kuul, omgedoopt tot Place d’Argent, is in Franse sferen met muziek, kaas en wijn.
In Park Zanderij zijn er onder andere kinderspelen van Mix de Match en een straatvolleybal competitie, waarvoor aanmelding nog steeds mogelijk is.

De dag wordt afgesloten in De Kuul met muziek van de Huissense band Flashback.