Maatschappelijke Beursvloer werd een groot succes

BEMMEL - Op maandag 9 oktober organiseerde de Oost-Betuwse Uitdaging voor de derde keer een maatschappelijke Beursvloer. Van 17.00 tot 18.00 uur ging het in de Theaterkerk in Bemmel maar om één ding: zoveel mogelijk matches maken.

Maatschappelijke organisaties konden hun vragen voorleggen aan lokale bedrijven en ondernemers die belangeloos ondersteuning wilden bieden. In totaal schonken de aanwezige bedrijven en ondernemers menskracht, materialen en middelen aan de maatschappelijke organisaties met een geschatte waarde van 22.425 euro.

Om 17.00 uur werd de beurs geopend door Joost Frijlink van Watergoed, Betuwse ondernemer van 2017. Organisaties moesten zelf onderhandelen met de bedrijven over de invulling van hun vraag en een tegenprestatie. De vragen liepen uiteen van meubels tot een accountantsverklaring. In één uur tijd werden 24 matches gemaakt die ter plekke bekrachtigd werden door notaris mr. François van Schaik en op beeld werden vastgelegd door Ellen Koelewijn Fotografie.

Zo’n 50 lokale organisaties, bedrijven en ondernemers maakten de Beursvloer wederom tot een succes. Gulle gevers waren dit jaar onder andere de gemeente Overbetuwe, Nunes Juristen & Bedrijfsadviseurs, ONS Accountants en belastingadviseurs, Schrijverij Mooi Mens en Watergoed & Omnivents.

Stichting Oost-Betuwse Uitdaging bemiddelt in samenwerking tussen maatschappelijke organisaties, burgerinitiatieven en het lokale bedrijfsleven in de gemeenten Lingewaard en Overbetuwe. Kijk voor meer informatie op www.oostbetuwseuitdaging.nl.