Een huis voor God

HUISSEN - Salomo liet een Huis voor God bouwen waarbij 400 granaatappels werden gebruikt (Koningen 7:42). Vast en zeker verguld. De granaatappel heeft een veelzeggende betekenis.

In het boek Hooglied (4:13) lees je hoe de afgesloten hof als een granaatappelparadijs wordt beschreven om haar kostelijke vruchten. Ons kerkgebouw en wij als gemeenteleden willen iets zichtbaar maken van een begin van een paradijs. Van zondag tot zondag. Of anders gezegd: een hof van vrede en recht.

In de oudheid zag men de granaatappel met haar grote hoeveelheden zaden als een heilige plant. Ze werd geassocieerd met vruchtbaarheid. Zoals een gemeente wil zijn. Een heilige plek. Van waaruit wordt gevierd, gedoopt, getrouwd en begraven. Een warme plek willen we zijn met aandacht voor mensen, muziek, liturgie en dat wat boven het alledaagse uitgaat. Op zoek naar de betekenis van de grote heilswoorden: liefde, vrijheid, zegen, gerechtigheid…. Een plek om elkaar te ontmoeten door alle generaties heen. Soms vluchtig, soms heel intens. Om denkbeelden, gedachten en ervaringen uit te wisselen. Kortom, ga de uitdaging aan en laat je inspireren. Gooi je schroom af en stap over de drempel. Kom en vier mee!

Kerkdienst Protestantse Gemeente Huissen, zondag 22 oktober, aanvang 10.00 uur, voorganger ds. Margreet de Bree, Gendt. Met koffie/thee na afloop. En de kerk is ook iedere vrijdagmiddag open van 14-16 uur. U bent van harte welkom!