Ingezonden brief

Opruimplicht hondenpoep!

Ergerlijk zo'n drol midden op de stoep... ja een hond poept nu eenmaal niet altijd op de door de gemeente aangewezen plaatsen, maar daarvoor is er opruimplicht in het leven geroepen. Dus ga ik elke wandeling braaf met mijn heuptasje oppad. Snoepjes, klicker, speeltje en ja zakjes.

Tijdens mijn wandeling laat ik mijn hond netjes zitten... ineens.... gebons op het raam, een vrouw gluurt geïrriteerd door de ramen. Ik kijk geschrokken en verontwaardigd op... wat heb ik gedaan?

Nog geen twee weken later op een andere plek besluit mijn hond dat ie toch wel heel nodig moet en strijkt zijn derrière neer in het gemeente plantsoen. Ik pak rustig mijn zakje uit de tas en wacht geduldig tot ie klaar is. Weer gebonk op het raam, dit keer een geïrriteerde meneer.

Mensen ik snap heus dat hondenpoep ongewenst is... maar spreek iemand eropaan als de daad gepleegd is en niet daarvoor, ik als welwillende hondenbezitster word er zo sjagrijnig van dat ik constant word aangesproken op feiten die nog niet gepleegd zijn!

Alvast bedankt,

Mirjam Hakvoort