Oecumenische viering in Gendt

GENDT - Op zondag 21 januari is er een oecumenische viering in de protestantse kerk van Gendt aan de Torenlaan. De aanvangstijd is 10 uur.

De viering is voorbereid door de oecumenische werkgroep van de katholieke parochie en de protestantse gemeente Gendt-Doornenburg, in samenwerking met pastor Margreet Sanders en predikante Margreet de Bree. Het koor Jubilate zal aan de viering haar medewerking verlenen.
De collecte is bestemd voor de oecumene, in het bijzonder voor SKIN en andere oecumenische initiatieven. In Nederland zijn ruim 1200 internationale en migranten-kerken in Nederland. Het zijn gastvrije kerkgemeenschappen die een veilige haven zijn voor christenen uit de hele wereld. SKIN (Samen Kerk in Nederland) biedt hen praktische ondersteuning met onder andere toerustingscursussen voor leidinggevenden. Ook worden contacten gestimuleerd tussen migrantenkerken en plaatselijke Nederlandse gemeenten.

Na afloop van de viering is er gelegenheid om een kopje koffie/thee te blijven drinken. Allen welkom!