Een boek? Ik heb al een boek! Of toch niet…

BEMMEL - Vorige week berichtten we over de verkoop in december van het 100e boekje over 't Huis te Bemmel door boekhandel De Toren van Bemmel.

De gelukkige winnaar van de rondleiding die hieraan was verbonden, was oud-Bemmelnaar Ben Wanders. Samen met zijn echtgenote Ingrid werd hij zaterdag 24 februari door Maria en Joep Ratering Arntz –de beheerders van het kasteel- en het bestuur van het Streekmuseum ontvangen. Boekhandel De Toren van Bemmel was vertegenwoordigd, illustrator van het boek fotograaf Armand Lamée beschreef zijn ervaringen, maar ook de burgemeester die eerder bij de presentatie van het boekwerk niet aanwezig kon zijn, was uitgenodigd.

Het boekwerk, ook elders in de verkoop, is inmiddels praktisch uitverkocht. Het artikel afgelopen week in Hét Gemeente Nieuws leidde tot een run op de laatste exemplaren. Wilt u toch nog een boekje? Meldt u zich dan bij De Toren van Bemmel of stuurt u een bericht aan het Streekmuseum via de site: http://streekmuseumlingewaard.nl. Bij voldoende vraag wordt een beperkte herdruk overwogen.

Het streekmuseum is inmiddels bezig met een nieuw boek in deze serie. Het beschrijft, opnieuw in samenwerking met Armand Lamée, de 5 huizen te Gendt. Schrijver is drs. Geert Visser. Het verschijnt in 2019.