Gospelkoor Promises (foto: Huub Langeweg)
Gospelkoor Promises (foto: Huub Langeweg) Foto: Huub Langeweg

Bijzondere paaswake 'Het dilemma van Pilatus'

HUISSEN - Op Stille Zaterdag (31 maart) zal de protestantse gemeente Huissen in samenwerking met gospelkoor Promises een bijzondere paaswake ten gehore brengen. Deze wake maakt deel uit van drie vieringen (naast Witte Donderdag en Goede Vrijdag) vanuit de gemeente Huissen.

Voor de uitvoering van dit unieke project zijn maanden van voorbereiding aan vooraf gegaan. Enkele leden van Promises hebben zelf de teksten geschreven en hier vijf passende Nederlandstalige popliederen bij gezocht, die Promises op deze avond ten gehore zal brengen.

In 'Het dilemma van Pilatus' zal de veroordeling van Jezus door Pontius Pilatus vanuit meerdere oogpunten bekeken worden. Wat ging er door Pilatus heen? Met welke dilemma`s worstelde hij? Wat gaf hem uiteindelijk de doorslag? Deze paaswake gaat over vallen en weer opstaan. Over kwetsbaarheid en kracht. Van donker naar licht.

Een ieder is van harte uitgenodigd om de paaswake mee te beleven. Deze vindt plaats in de protestantse kerk Huissen, Raadhuisplein 35. Aanvang: 22.00 uur, vanaf 21.30 uur is de kerk geopend.