Gesprek

Gesprek

Het college houdt vanaf de verkiezingen de media op afstand door het wekelijkse persuurtje wekelijks af te blazen. Transparantie, hoeksteen van de democratie. Om een transparant bestuur zogenaamd hoog te houden worden doordachte persberichten gestuurd. 'Het college bericht: 'De gemeente Lingewaard heeft vandaag besloten het hoger beroep in de zaak motorverbod dijkwegen in te trekken. De nieuwe gemeenteraad heeft aangegeven dat een hoger beroep niet nodig is.' De motorrijders mogen weer de hele week over onze dijken scheuren. Ik denk dan, heeft het college een te grote broek aangetrokken door motorijders te weren? Staat niet in het persbericht van het transparante college. Wel dat ze met de Motorrijders Actie Groep en de Koninklijke Nederlandse Motor Vereniging in gesprek gaan. In gesprek gaan met een college dat is gevormd door kiezerslieveling Helga Witjes van de VVD uit Doornenburg. Nog een transparant persbericht. 'Formateur Helga Witjes heeft een voorlopig akkoord bereikt met VVD - Lokaal Belang Lingewaard - CDA en lingewaard.NU om de komende vier jaar een coalitie te vormen in Lingewaard.' Het coalitieprogramma is op een haar na gereed. En net voordat mijn stukje moet verschijnen, maakt Helga in een openbare zitting de namen van haar wethouders bekend. 'Op donderdag 24 mei zal het coalitieakkoord worden behandeld in de reguliere raadsvergadering en worden de beoogde wethouders benoemd door de gemeenteraad', zo papagaait de woordvoerder van het college in het persbericht. Beetje flauw, maar Lianne Duiven van GroenLinks had graag wethouder willen worden. De coalitiebesprekingen met haar liepen op niets uit. Het wordt natuurlijk weer Helga, Johan, Theo en een vervanger voor CDA-er Theo. De naam weet ik niet, wel dat hij in Doornenburg woont en verstand zou hebben van WMO. HUH! 2 wethouders, raadslid Bud Joosten en de door Helga betaalde vrijwilligers als dorpscontactpersoon. Jeminee zeg, allen uit het kasteeldorp. En toch blijven óók over de Rijndijk in Doornenburg de hele week ronkende motoren scheuren? Het college gaat in gesprek.
Sjaak