Predikante uir Brandenburg (D)

HUISSEN - Ulrike is Duits en spreekt Nederlands. Dat heeft ze zichzelf aangeleerd. Met behulp van een eenvoudig woordenboek en een penvriendin in Huissen. Ze zal een jaar of dertien geweest zijn toen ze daar mee begon.

Ze woont/woonde in Brandenburg, dat destijds in de DDR lag. Inmiddels is Ulrike Mosch predikant in Brandenburg. Maar op zondag 17 juni preekt ze bij ons. Net als in mei 2007 en juli 2016.

De band met onze kerk is vanuit het jaarlijks contact tussen de kerken in Brandenburg en Huissen ontstaan. Zij kwam destijds met haar ouders mee en deed mee met de groep jongeren uit Brandenburg en Huissen. Voor haar stage binnen de studie ‘Gemeindepedagoge’ liep ze bij ons stage. Voor haar stageonderzoek heeft zij met veel mensen uit de gemeente contact gehad en intensieve gesprekken gevoerd. Dit alles heeft bijgedragen aan het ontstaan van deze hechte band.

Ulrike komt met haar gezin een lang weekend naar Huissen. Ze gaan genieten van bijzondere en mooie dingen in Huissen en Nederland. Het wordt vast en zeker een geslaagde zondag.

Kerkdienst Protestantse Gemeente Huissen

Zondag 17 juni (3e zondag na Trinitatis), aanvang 10.00 uur. Voorganger Pfarrer Ulrike Mosch uit Brandenburg. Ook op vrijdagmiddag van 14 – 16 uur bent u welkom in ons kerkgebouw voor een kopje koffie of thee, even bijpraten of om zo maar even stil te zijn.