CvdK in gesprek met leden van de Werkgroep Doornenburg (foto: Werkgroep Doornenburg) Foto: werkgroep Doornenburg

Werkgroep Doornenburg overlegt met de Commissaris van de Koning

DOORNENBURG - De Commissaris van de Koning heeft een werkbezoek gebracht aan de gemeente Lingewaard. Op donderdag 7 juni heeft hij een speciale raadsvergadering gehouden. Voor deze vergadering heeft hij een bezoek gebracht aan het Ontmoetingscentrum in Doornenburg.

Hier heeft een aantal vertegenwoordigers uit de kleine kernen van Lingewaard zich mogen presenteren. Elke kern kreeg tien minuten de tijd om iets te vertellen over hun dorp. Werkgroep Doornenburg had een mooie presentatie gemaakt over Doornenburg en heeft een aantal speerpunten uit het Dorpsontwikkelingsplan uitgelicht. Zo heeft de themagroep Wonen verteld over de woningproblematiek in Doornenburg en daarover concrete vragen gesteld aan de Commissaris. Verder heeft de themagroep Sport verteld over de ontwikkelingen van Sportdorp Doornenburg en daarover ook concrete vragen gesteld aan de Commissaris. Tot slot heeft de werkroep Leefomgeving verteld over het prachtige Doornenburg met zijn kasteel en het fort met de bijbehorende toerisme en dat daar eigenlijk nog een derde pijler bij hoort namelijk de oude steenfabriekoven in De Roswaard. Ook de themagroep Leefomgeving heeft concrete vragen gesteld aan de Commissaris. De Commissaris was lovend over de presentatie en de speed date met Doornenburg.

Als Werkgroep Doornenburg hopen wij op mooie antwoorden met daarop een goed vervolg vanuit de provincie. Wilt u meer weten over de stand van zaken van Werkgroep Doornenburg kom dan op 27 juni naar de infoavond van de werkgroep. Deze avond zal in het teken staan van de uitkomst van het Krake-project en een kleine update over de stand van zaken van de werkgroep.