Ooibosje aan de Waal (foto: Hans Cras)
Ooibosje aan de Waal (foto: Hans Cras) Foto: Hans Cras

Feestelijke tiende jubileumeditie Festival De Oversteek

NIJMEGEN - Op zondagmiddag 2 en 9 september is de tiende editie van Festival De Oversteek op zo'n vijfentwintig sfeervolle en groene locaties aan de Waal in Nijmegen-Noord. Er zijn acts en voorstellingen te zien in alle disciplines: muziek, theater, dans, literatuur, beeldende kunst en meer. De kaartverkoop is per direct gestart via festivaldeoversteek.nl.

Festival De Oversteek 2018 presenteert enkele hoogtepunten uit het rijke festivalverleden, waaronder singer-songwriters Alex Roeka en LAVALU. Rocco Ostermann (Donnerwetter), draagt voor uit eigen werk en speelt liedjes. Ook Tjitske Jansen en Nyk de Vries dragen voor uit eigen werk. Er zijn ook optredens van Loes (Wijhoven, Clean Pete) & Lea (Kliphuis), Ariah Lester en vele andere artiesten.

Locaties
Festival De Oversteek 2018 vindt plaats op een dertigtal tot de verbeelding sprekende locaties: Waalstrandjes, boomgaarden, tuinen, landgoederen, natuurakkers, ooibosjes, dijkhuisjes, forten en ateliers. Nieuwe locaties zijn ecodorp StadsNomaden, het kasje van Doornik en de Lentse Warande aan de Spiegelwaal.

Een tiental (groepen) dans- en theatermakers gaat voor de tweede editie van Atelier TAW aan de slag met nieuwe voorstellingen van zo'n 20 minuten op locatie in Nijmegen-Noord. Voor de derde editie van Expeditie Noord maken beeldend kunstenaars Maaike Jaspers en Pim Steinman nieuw werk in het mini-atelier bij Fabrikaat.

Kaartverkoop
Dagtickets à vijftien en passe-partouts à vijfentwintig euro zijn online verkrijgbaar via www.festivaldeoversteek.nl.

Bastion
Waalstrandje bij bunker