Gerenoveerde kas (foto: Mea Vota)
Gerenoveerde kas (foto: Mea Vota) Foto: Mea Vota

Mea Vota gaat druiven verkopen tijdens tienjarig bestaan

HUISSEN - Maandag 27 augustus start Mea Vota met de verkoop de druiven. Mea Vota is geopend van maandag tot zaterdag van 13.00 tot 17.00 uur tijdens deze periode. Voor nu al het 10e jaar is Mea Vota toegankelijk voor het publiek aan de Boskoops Glorie 33 in Huissen.

In het weekend van 8 en 9 september is Mea Vota deelnemer aan de Open Monumenten dagen. Tijdens dit weekend zijn wij geopend van 13.00 tot 17.00 uur. Op beide dagen zijn niet alleen de druiven te bezichtigen, maar is er ook Kunst en Mozaïek te bekijken van de Kunst Werkgroep uit Arnhem. Voor de jeugd is er zondags een springkussen, maar ook zal de eigen gemaakte wijn geproefd en verkocht worden.

Mea Vota bestaat 10 jaar en in deze perioden heeft de tijd zeker niet stil gestaan. Op zaterdagmiddag zal burgemeester Schuurmans om 17.00 uur de recent gerenoveerde kas uit 1934 (her-)openen, en daarnaast de Kunst en Mozaïek-expositie.

Vanwege het tienjarig bestaan heeft de film club Arnhem Zuid een film gemaakt en die zal doorlopend worden vertoond op zondag.

Verloren portemonnee

BEMMEL - Op vrijdag 10 augustus is er een zwarte portemonnee verloren Cafetaria 't Hart van Bemmel aan de Loostraat in Bemmel.

De eigenaresse zou de portemonnee heel graag terug willen. De eerlijke vinder mag zich melden bij Het Gemeente Nieuws, 0481-46477.