Geen extra subsidie dan trekt Omroep Berg en Dal de stekker eruit

Geen extra subsidie dan trekt Omroep Berg en Dal de stekker eruit

BERG EN DAL – Het voortbestaan van Omroep Berg en Dal ligt in handen van de gemeente Berg en Dal volgens voorzitter Jan Verbeet. Als de omroep de komende vijf jaar geen € 40.000,-- structureel van de gemeente ontvangt betekend dat het faillissement van de omroep volgens Verbeet. Dat bedrag is maar liefst € 17.500,00 meer dan de toegezegde € 22,500,-- die de omroep volgens de voormalige gemeenteraad vanaf 2020 van de gemeente zou krijgen. De gemeente Berg en Dal heeft eerder al laten weten dat de laatste stukken die de omroep moest overleggen pas in augustus bij de gemeente binnen zijn gekomen. De gemeente verwacht dat het voorstel van de subsidie verhoging van de omroep pas in november in de gemeenteraad behandeld kan worden en dan wordt duidelijk wat de gemeenteraad over deze forse verhoging denkt. Volgens Verbeet heeft de omroep de komende vijf jaar deze verhoogde subsidie nodig om alle plannen en voornemens uit te kunnen voeren. Op die manier komt er in Berg en Dal een omroep die stevig op zijn eigen benen zal komen te staan.