Publiek. (foto:  Sportpromotie Huissen)
Publiek. (foto: Sportpromotie Huissen) Foto: Sportpromotie Huissen

Bondscoach Salem deelt basketbal-ambities in Bemmel

BEMMEL - Het damesteam van basketbalvereniging Batouwe uit Bemmel heeft in 2018 de Gouden Sport Ster gewonnen. Sport Promotie Lingewaard reikt deze prijs jaarlijks uit aan een goed presterende sporter of sportteam.

Het dames basketbalteam speelt in de hoogste klasse van het Nederlandse basketbal en werd in 2017 landskampioen. Mede dankzij Stichting Sport & Ondernemen Lingewaard (SOL) wonnen ze een volledig georganiseerd evenement met bondscoach basketbal Hakim Salem als gastspreker.

Bondscoach Hakim Salem
Salem werd afgelopen zaterdag 22 september met open armen ontvangen op Sportcentrum de Schaapskooi in Bemmel. Salem was in 2016 coach van het damesteam van Batouwe. Nu is hij hoofdcoach bij CTO Amsterdam en bondscoach van 2 damesteams bij de Orange Angels. Tijdens het event gaf hij een kijkje in 3x3 basketbal, een relatief nieuwe tak van sport.

Demonstratiewedstrijd 3x3 basketbal
In tegenstelling tot het traditionele (5x5) basketbal spelen er maar drie spelers tegen elkaar met slechts één basket. Zodra een team een score maakt mag het andere team het spel direct voortzetten. Dit zorgt voor een dynamisch spel.

Olympische Spelen Tokio 2020
Tijdens de Olympische Spelen zal 3x3 basketbal voor het eerst gespeeld worden. De Nederlandse vrouwen nemen al tijden een hoge positie in op de 3x3 wereldranglijst.

Sportpromotie Lingewaard biedt verenigingen in Lingewaard jaarlijks de mogelijkheid om een sporter of team te nomineren voor de Gouden Sport Ster. In 2018 is er weer een verkiezing. Meer informatie of gelijk aanmelden? Zie www.sportpromotielingewaard.nl.