Finale NDC Amsterdam. (foto: SWL)

Nationale Diabetes Challenge Finale Amsterdam

LINGEWAARD - Na een trainingsperiode van twintig weken was het zaterdag 29 september zo ver, de finale van de Nationale Diabetes Challenge! De doelstelling was om vier dagen achter elkaar te wandelen in die week. Drie dagen in eigen omgeving en de vierde dag, tijdens de finale, samen met deelnemers uit het hele land.

Deelnemers uit alle hoeken van het land kwamen op zaterdag naar het Olympisch Stadion in Amsterdam. Hier vond de finale van de Nationale Diabetes Challenge plaats. Een initiatief van de Bas van de Goor Foundation. Er was van alles te doen en te beleven naast het wandelen van de laatste kilometers voor de Challenge.

In alle vroegte vertrokken vanuit Lingewaard deelnemers met een bus richting Amsterdam. Het vervoer van de deelnemers kon gerealiseerd worden met de steun van Het Vlinderfonds en de gemeente Lingewaard. Dit zorgde ervoor dat de sfeer er al gelijk goed in zat. Uiteindelijk gingen 4000 deelnemers van start met een wandelroute door Amsterdam. Er waren diverse mooie wandelroutes, met afstanden variërend tussen de 5 en 15 kilometer. De groep van De Teselaar werd getrakteerd op een gezonde lunch gesponsord door diverse lokale ondernemers van de gemeente Lingewaard, zoals slagerij Buurman, Albert Heijn, Jumbo en landwinkel De Woerdt.

Aan de finish werden aan alle deelnemers een medaille uitgereikt als beloning voor hun prestaties. Na deze finale is er een groep ontstaan die lekker door wil gaan met wandelen. Ze vertrekken elke woensdag om 18.30 uur vanaf De Teselaar.

Een keer meewandelen? Dat kan! Zorg dat je om 18.30 uur bij De Teselaar bent of in Huissen op vrijdag vanaf 16.00 uur.