Verbodsbordje met hond. (foto: M. Reintjens)
Verbodsbordje met hond. (foto: M. Reintjens) Foto: m.reintjens

Ingezonden brief

Uitleg bordjes

In het hondenuitlaatgebied gelegen tussen de A15 en wijk 't Hoog zag ik onlangs door de gemeente geplaatste bordjes met een rode rand met een afbeelding van een hond daarop. Inmiddels staan er langs de uitlaatstrook twee van deze bordjes. Navraag bij de gemeente leerde mij dat deze bordjes aangeven, dat de strook gras tussen beide bordjes niet vervuild mag worden met hondenpoep. Is misschien erg verwarrend omdat naast deze bordjes een paaltje staat met de tekst 'hondenuitlaatstrook'.

Men dient goed te kijken waar de pijl op het paaltje heenwijst en zo zou het voor iedereen duidelijk moeten worden dat de strook tussen de bordjes met de hond erop niet bevuild mag worden. Ik hoop met de gemeente Lingewaard mee, dat iedereen zich daaraan houdt, maar ik vrees dat dit niet het geval zal zijn. Omdat aan de andere kant van de uitlaatstrook ook hondenpoep ligt. En dat is ook niet de bedoeling, maar mocht uw lieveling daar toch een hoopje neerleggen heb dan tenminste het fatsoen om dit op te ruimen. En vanaf nu dus ook geen poep meer laten liggen tussen beide bordjes.

M. Reintjens