Gouden Duim wisselbeker. (foto: Henk Sluiter)
Gouden Duim wisselbeker. (foto: Henk Sluiter) Foto: Henk Sluiter

Tijdens 'Zeg Het Met Muziek' van De Deurdweilers Gouden Duim voor Theo Buurman

ANGEREN - Na 27 jaar penningmeesterschap van diverse verenigingen en jarenlange inzet voor de Angerse gemeenschap heeft Theo Buurman afgelopen vrijdagavond, 30 november jl., de Gouden Duim gekregen.

Loco-burgemeester Helga Witjes en voormalig Gouden Duimwinnaar Geert Bouwman loofden de inzet van Theo in hun mooie en treffende toespraken. Theo is een man die zich liever achter de schermen bevindt dan dat op de voorgrond staat. Echter, vrijdagavond 30 november werd hij letterlijk en figuurlijk in de schijnwerpers gezet en werd de waardering voor Theo overduidelijk kenbaar gemaakt. Aangekondigd door de Gouden Duim-tune van de Deurdweilers werd Theo als winnaar bekend gemaakt.

Het uitreiken van de Gouden Duim als tweejaarlijkse wisseltrofee was het sluitstuk op een fantastische Feel Good-avond van de Deurdweilers onder de noemer ‘Zeg het met muziek’. Het was een avond waarin de Deurdweilers door middel van een lied en een gedicht een boodschap overbrachten. De theaterzaal van het Kulturhus was omgebouwd tot een gezellige, knusse huiskamer waar dito sfeer werd gecreëerd.

Met een lach, een traan en vooral veel muziek vloog deze avond voorbij en genoot een volle zaal van hilarische en ontroerende momenten. Er was -naast het feliciteren van de Gouden Duimwinnaar- dan ook nog genoeg om over na te praten tijdens de gezellige afterparty, in de foyer. Of zoals Geert Bouwman (Gradje) zei: “Ien de serre of gewoon veur oan bij de bar.” De Deurdweilers kijken terug op een geslaagde avond en kijken nu al vooruit naar de volgende editie in 2020.

Gouden Duim winnaar Theo Buurman met De Deurdweilers uit Angeren. (foto: Henk Sluiter)