Vlinderfonds helpt Scouting Bemmel aan groepstent

BEMMEL – Dankzij een flinke donatie van het Vlinderfonds Lingewaard kan Scouting Bemmel een nieuwe groepstent aanschaffen.

De tent, een onmisbaar element tijdens zomer- en weekendkampen van de scouts, is op verscheidene manieren in te zetten. Ze wordt gebruikt als kooktent, maar met een oppervlakte van 45 vierkante meter, is de accommodatie bij slecht weer ook een onderkomen voor de hele groep.

Het vorige exemplaar was twintig jaar oud. Een flinke storm heeft die oude groepstent onbruikbaar gemaakt. Daardoor werd niet alleen Scouting Bemmel getroffen, maar ook de organisatie van Kinderdorp Bemmel leed een strop. Voor het kinderdorp werd namelijk altijd dankbaar gebruik gemaakt van de tent. Scouting Bemmel had weinig geld meer in kas voor een vervangend exemplaar. De vereniging heeft vorig jaar bijna alle reserves gestoken in het overnemen en opknappen van het permanente clubgebouw van de gemeente Lingewaard.

Het Vlinderfonds is bedoeld om maatschappelijke initiatieven en concrete projecten in de gemeente Lingewaard te ondersteunen. Zo heeft het fonds meebetaald aan werkzaamheden aan het tuinbouwmuseum Mea Vota, aan jeugdcarnavalsverenigingen, maar ook aan de aanstaande realisering van het muziekpodium op de Huissense Markt.