(foto: Henk Sluiter)
(foto: Henk Sluiter) Foto: Henk Sluiter

Sleuteloverdracht van Lingewaard in het Keujesgat

ANGEREN - Dit jaar is de sleuteloverdracht van de gemeente Lingewaard aan alle prinsen in Angeren. De carnavalsverenigingen verzamelen zich op zaterdag 2 maart vanaf 9.30 uur bij de Letste Stuyver. Rond 10.15 uur start de optocht vanaf de Letste Stuyver richting het Keutje. Daar wordt even halt gehouden en een toast uitgebracht op het Keutje en het carnaval in Lingewaard.

Van daaruit gaat de optocht via de Bernardstraat en Julianastraaat naar het dorpshuis. Aanwonenden van de route worden gevraagd deze autovrij te houden en hun huizen en tuinen feestelijk te versieren voor deze bonte carnavalsstoet.

Om 11.11 uur begint het programma in het dorpshuis. Als alle prinsen en Burgemeester Marianne Schuurmans-Wijdeven binnen zijn gehaald begint het programma. De burgemeester zal de orde van de vlinder uitreiken aan een persoon die veel betekend voor het carnaval in zijn of haar dorp. Wie deze orde dit jaar zal krijgen blijft tot op het laatst geheim. Daarnaast zal zij de sleutels van de dorpen uitreiken aan de prinsen, zodat zij symbolisch tijdens de dolle dagen de baas zijn van zijn dorp. Ook zijn er uit alle dorpen spetterende optredens te zien. Rond 13.30 uur is het officiële programma afgelopen.

Iedereen is uitgenodigd om op dit gemeentelijke carnavalsevenement is het mooie Keujesgat aanwezig te zijn.