Erna van der Wielen en Matthias Meijer worden door minister Bruins en gedeputeerde Markink in het zonnetje gezet. (foto: Niels Sparnaaij/Foto Mireat) Niels Sparnaaij/Foto Mireat

Minister Bruno Bruins prijst vrijwilligers hockeyclub Bemmel en slaat balletje mee

BEMMEL – VVD-minister Bruno Bruins van Medische Zorg en Sport en Gedeputeerde Jan Markink hebben de trainers van hockeyclub MHC in Bemmel op 22 februari in het zonnetje gezet. Zij begeleiden het gehandicaptenhockeyteam dat vorig jaar goud en zilver won tijdens de Special Olympics.

Bruins en Markink spraken lovende woorden over de trainers Erna van der Wielen en Matthias Meijer. Deze twee begeleiden al ruim 10 jaar het g-hockeyteam en doen dat nog steeds met veel enthousiasme. Helga Witjes had het team vorig jaar als loco-burgemeester al in het zonnetje gezet. Nu waren de trainers aan de beurt.

Na een half uurtje praten ging de hele groep uiteindelijk het hockeyveld op om een balletje te slaan. Eerst was er de warming up, daarna baltechnieken, schot op goal en vervolgens een echte wedstrijd. Het was erg leuk om te zien hoe enthousiast de g-hockeyers met hun sport bezig zijn. Daarnaast hadden ze ook nog allerlei tips voor minister Bruins en gedeputeerde Markink die actief mee deden aan de wedstrijd.
Het was een erg geslaagde bijeenkomst waarbij we ontzettend trots zijn dat we zulke kampioenen en trainers in onze gemeente hebben.