Inspiratie uit het kloosterleven

HUISSEN - De protestantse gemeenten in Lingewaard willen dit seizoen ieder op een eigen manier bijdragen aan het oecumenisch vormingswerk. Het jaarthema van Pleisterplaats Ressen 'Stap in de stilte, inspiratie uit het kloosterleven' zal daarbij de rode draad vormen.

De aanvang is om 19.30 uur in de Protestantse Kerk in Huissen. De films worden kort ingeleid en na afloop is er tijd voor nagesprek. Op donderdag 28 maart wordt de film ‘Walk with me’ (2017) van Mark J.Francis & Max Mark J.Francis & Max Pugh vertoond. Een reis in de wereld van mindfulness en Plum Village waarin de boeddhistische leermeester Thich Nhat Hanh centraal staat. Drie jaar lang worden de inwoners van Plum Village gevolgd. De film laat niet zozeer de boeddhistische filosofie als wel de boeddhistische geestesgesteldheid zien: tolerant, ego-loos en liefdevol tegen de achtergrond van de vredige atmosfeer van het kloosterbestaan. ‘Walk with Me’ is genoemd naar een wandelmeditatie en laat zich ook vanuit dat tijdsperspectief verstaan. En dat is altijd lastig in een documentaire over Boeddhisme (elke religie!): de dingen hebben hun tijd nodig. Filmtijd en meditatietijd, het is net als wandelen: het is altijd té lang of té kort. Welkom!

VIERING PROTESTANTSE GEMEENTE HUISSEN

Zondag 17 maart, 2e zondag van de 40-dagentijd. Aanvang 10.00 uur, voorganger ds. Matthijs Glastra. Iedere vrijdagmiddag bent u van harte welkom voor koffie, thee en een praatje. Tussen 14-16 uur. We begroeten u graag.