Samen maken we Huissen schoon!

HUISSEN - Op zaterdag 23 maart is het weer Landelijke Opschoondag en alle inwoners van de gemeente Lingewaard, van jong tot oud, zijn uitgenodigd om mee te doen met deze gezamenlijke voorjaarsschoonmaak van de natuur. Het thema is dit jaar immers 'Iedereen doet mee!'

Zwerfafval is een toenemend probleem. Het gaat om het afval dat - bewust of onbewust - terecht komt op plekken waar het niet hoort, bijvoorbeeld op straat of in de natuur. Een groot deel van het zwerfafval breekt slechts langzaam of zelfs helemaal niet af in de natuur. Een paar voorbeelden: sigarettenpeuken breken pas na 2-12 jaar af, kauwgom na 20 jaar, een blikje na minimaal 50 jaar en een plastic fles blijft zelfs oneindig in ons milieu rondzwerven! Dat willen we toch niet?

Daarom zijn er ook in de gemeente Lingewaard regelmatig opschoonacties, waarvan een aantal samen met de schooljeugd. We beginnen langzaam resultaat te zien, maar er moet nog veel gebeuren. De Zwerfafvalbrigade Huissen gaat daarom elke eerste zaterdag van de maand op pad met een grote groep vrijwilligers van jong tot oud en kan uw hulp goed gebruiken! Kom op 23 maart om 10.00 uur (met de fiets) naar de Markt in Huissen, tegenover De Betuwe en doe mee met deze Landelijke Opschoondag. Materiaal om zwerfafval te verzamelen is aanwezig. Om uiterlijk 12.00 uur komen we weer terug op de Markt met onze 'buit'. Zie ook Facebook/Instagram; Zwerfafvalbrigade Huissen.