Mededelingen Historische Kring Huessen vernieuwd

HUISSEN - Deze maand is het blad Mededelingen van de Historische Kring Huessen (HKH) verschenen in een nieuw jasje. De vertrouwde lay-out heeft plaatsgemaakt voor een sprankelende, kleurrijke uitgave in een groter formaat.

Naast het gebruikelijke kringnieuws is er deze keer van alles te lezen over de inzet van de HKH om de Doelenstraat tot gemeentelijk monument aan te wijzen. Helaas is de gemeente niet meegegaan met dit voorstel. Ook het carnaval in Huissen in de 19e eeuw wordt uitgebreid beschreven, evenals de geschiedenis van toneelvereniging Marjatta.

"Mocht u interesse hebben in het werk van de HKH en nieuwsgierig zijn naar de nieuwe Mededelingen, dan bent u welkom in museum Hof van Hessen aan de Vierakkerstraat 39 in Huissen. Openingstijden zijn: dinsdag - zondag van 13.00 - 16.30 uur en vrijdag van 10.00 tot 16.30 uur."