Vieringen in de week vóór Pasen in de protestantse gemeenten

LINGEWAARD - De week van 14 – 20 april is de week vóór pasen, ook wel Stille Week genoemd. Het is een week waarin wordt stilgestaan bij de laatste dagen van Jezus’ zijn leven.

Tot het einde aan toe blijft hij trouw aan de weg die hij gaat: een weg van vrede en bevrijding. Ook wanneer machten zich tegen hem keren, blijft hij deze weg gaan. Met Pasen vieren we dat niet de machten die mensen naar beneden kunnen drukken, het laatste woord hebben maar dat leven en liefde sterker zijn dan angst en donkerte.

Vanuit de protestantse gemeenten van Angeren, Bemmel en Gendt-Doornenburg wordt deze week gezamenlijk gevierd. Dit betekent dat de vieringen in de Stille Week afwisselend in de drie gemeenten plaats zullen vinden.

Op witte donderdag, 18 april, is er een viering in de protestantse kerk van Gendt aan de Torenlaan. In deze viering gaat ds. M. de Bree voor. De aanvangstijd is 19 uur.

Op goede vrijdag, 19 april, zal er een dienst zijn in de protestantse kerk van Angeren, Molenstraat 1. Ds. E. de Clercq zal hierin voorgaan. De aanvangstijd is 19 uur.

Op zaterdag 20 april is er zowel in Gendt als in Bemmel een paasnachtviering. In de protestantse kerk van Gendt zal ds. M. de Bree voorgaan. De zanggroep van de protestantse gemeente Gendt-Doornenburg zal aan de viering meewerken. In de protestantse kerk van Bemmel (Oude Kerkhof 13) gaat ds. Manuputty voor. Beide vieringen beginnen om 21.00 uur.

Op zondag 21 april, paasmorgen, is er een viering In de protestantse kerk van Angeren en Bemmel, waarin ds. E. de Clercq en ds. Manuputty voorgaan. Beide vieringen beginnen om 10.00 uur. Allen welkom!