Ingezonden brief

Ondernemen in Bemmel

Heb je lef om in Bemmel te ondernemen dan word je geacht een olifantshuid te hebben. De normen en wetten van Gemeente, Provincie en Rijk zijn bepalend. Dat je graag wilt ondernemen een prachtige lokatie van het pand en na de investeringen weer een schitterende uitstraling heeft en er geen verandering is ten aanzien van de koopwaar zijn er de regels die je verbieden om te beginnen. De wet Bibob treed in werking als je niet elke uitgave van een bonnetje heb voorzien. Is hier sprake van burgertje pesten of is er opzet? Wat er wel aan de hand is dat hier een ondernemer al 10 weken van zijn inkomen wordt beroofd. In mijn optiek hoort de gemeente ambtenaar er te zijn voor de burger die ook uiteindelijk zijn salaris betaald.

G. Lijbers, Bemmel.