Foto: Michel Wigman

Verkeersdiploma voor kinderen van groep 7 van IKC Pius X

BEMMEL - Op donderdag 11 april hebben de leerlingen van groep 7 van IKC Pius X het verkeersexamen afgelegd. Voorafgaand aan dit spannende examen waren op 28 maart de fietsen alvast gratis gecontroleerd door Hermans tweewielers. Alle kinderen hadden eerder al de theorie positief afgesloten.

De kinderen moesten een route van circa zes km afleggen, waarbij de aandacht voor de verkeersregels en veiligheid gecontroleerd werd door vrijwilligers langs de route. Maar goed dat alle kinderen het examen gehaald hadden, want de diploma's werden dit jaar bij hoge uitzondering uitgereikt door burgemeester Marianne Schuurmans. Zij benadrukte nog maar eens hoe belangrijk veiligheid in het verkeer is.

Dank aan de burgemeester en alle kinderen natuurlijk van harte proficiat met dit belangrijke diploma!