Hoofdattractie 2018. (foto: P. Wolff)
Hoofdattractie 2018. (foto: P. Wolff) Foto: P.Wolff

Locatie Buitenspeeldag Huissen: de Markt of het Raadhuisplein ?

HUISSEN - Het stadshart van Huissen is in juli weer een mooi initiatief rijker: het Odeon op de Markt.

Dat de bouwwerkzaamheden al zo snel zouden starten was ook voor de organisatie van de Buitenspeeldag een grote verrassing die bij het aanvragen van de evenementenvergunning nog niet aan de orde was. Het blijkt dat de bouwwerkzaamheden ook nog aan de gang zijn op woensdag 12 juni wanneer de grootste Buitenspeeldag van Lingewaard in het centrum plaatsvindt.

Deze bouwwerkzaamheden stellen de organisatoren opnieuw voor een uitdaging. En er zijn de afgelopen jaren al aardig wat hobbels genomen om toch weer ieder jaar geheel vrijwillig dit leuke feest voor kinderen van 0-12 jaar neer te zetten. "Een ding is voor ons het belangrijkst: de veiligheid van de kinderen die het evenement komen bezoeken te waarborgen. Vandaar dat wij bij de Gemeente de wens hebben geuit terug te mogen gaan naar ons vertrouwde plekje op het Raadhuisplein. Met deze locatie houden wij het evenement overzichtelijk en vertrouwen wij erop zoveel mogelijk rekening te houden met onze sponsoren, deelnemers en ondernemers die ons evenement al jarenlang een warm hart toedragen. Want wij zijn ons er terdege van bewust dat zonder de medewerking van ondernemers en sponsoren de Buitenspeeldag in Huissen niet mogelijk zou zijn." De datum van 12 juni komt met rasse schreden dichterbij en het vraagt nogal wat van de organisatie om een evenemententerrein veilig in te richten. De locatiebepaling is ook belangrijk voor al het drukwerk. "Wij hopen dan ook van harte dat de Gemeente ons zo snel mogelijk laat weten waar de Buitenspeeldag plaats mag gaan vinden."