Streetballteam OBC Huissen (l.n.r.): Thijs Gerritsen, Jayden Verhart, Mick Huisman. Teamgenoot Finn Hartgers ontbreekt. Foto: OBC Huissen

Leerlingen OBC Huissen door naar finale Olympic Moves

HUISSEN - Leerlingen van OBC Huissen hebben zich weten te plaatsen voor ‘The School Final’ van Olympic Moves. Op vrijdag 7 juni zal het OBC-team, met betrekking tot het onderdeel streetball, strijden voor de titel Olympic Moves kampioen schooljaar 2018-2019. In totaal zullen tien streetballteams het tegen elkaar opnemen.

OBC Huissen neemt al jaren deel aan Olympic Moves. Gezondheid en beweging staat hoog in het vaandel. De school wist niet eerder zo ver te komen in deze grootste schoolsportcompetitie van Nederland.

Plek naar ‘The School Final’
Eerder dit schooljaar hield de school een selectieweek. Aan het onderdeel streetball deden zestien eerstejaarsleerlingen mee, waarvan vier leerlingen (inclusief één reservespeler) zijn geselecteerd voor het team. Streetball, ook wel ‘3x3’ genoemd, is een variatie op basketbal. De sport wordt in teams van drie spelers op een half basketbalveld gespeeld. Het OBC Huissen streetballteam nam vervolgens deel aan de regionale finales, waarin zij streden om een felbegeerde plek in ‘The School Final’. Met als resultaat dat OBC Huissen in de categorie leerjaar 1 is geplaatst.

Olympic Moves
Olympic Moves is uitgegroeid tot de grootste Nederlandse schoolsportcompetitie. Ongeveer 150.000 leerlingen van 300 middelbare scholen, bijna de helft van de scholen, nemen via selecties op middelbare scholen en de regionale finales deel aan Olympic Moves. Vrijdag 7 juni om 16.00 uur zal de uitslag bekend zijn. In de tussentijd is de finaledag te volgen via de hashtag #olympicmoves.