De zes deelnemers aan de opruimactie ZAB Bemmel. (foto: Jos Reintjens)
De zes deelnemers aan de opruimactie ZAB Bemmel. (foto: Jos Reintjens) Foto: Jos Reintjens

Eerste opruimactie van zwerfafvalbriagde in Bemmel!

BEMMEL - Door de hele gemeente heen zijn er sinds enkele maanden zwerfafvalbrigades (ZAB) actief. Ze worden door bewoners zelf opgericht met steun van de gemeente.

Elke maand worden er in dorpskernen van Lingewaard opruimacties gehouden. Afgelopen donderdag 13 juni is er ook in Bemmel de eerste opruimactie gehouden. Een groepje van zes inwoners heeft 's avonds in het centrum zwerfaval geruimd. Er waren veel positieve reacties van voorbijgangers. Behalve zinvol was het ook heel gezellig samen op pad te zijn. "Wilt u graag een keer mee doen? De volgende opruimactie van de zwerfafvalbrigade is op donderdag 4 juli tussen 19.00 en 21.00 uur. We verzamelen om 19.00 uur bij de Theaterkerk in Bemmel. Voor prikstokken en ander materiaal wordt gezorgd."