Ingezonden brief

Moet het trapveldje voor kinderen dan echt wijken voor een poepveld?

In de uitgave van hét Gemeentenieuws van 10 juli 2019 staat een ingezonden brief over het instellen van een hondenuitlaatplaats op de plek waar zich nu een speelveldje bevindt aan de Baron van Spittaellaan te Huissen.

De hartenkreet van de kinderen in die brief om het speelveldje te behouden wil ik, als toekomstige bewoner van het appartementencomplex aan het Binnenwater daar vlakbij, van harte ondersteunen.

Daarnaast is het toch te dol dat daar honden hun behoefte gaan doen, en dat op slechts enkele meters van de woonkamer van de woonvoorziening voor verstandelijk gehandicapten 'Binnenveld'! Die bewoners kunnen dan straks ook geen plezier meer beleven aan het aanschouwen van spelende kinderen. Gemeente, gaat u zo met uw gehandicapte medemensen om?

Verder moet er, gezien onder meer de doelpalen en de hoge hekken daarachter op het speelveldje, welhaast een aanwijsbesluit voor het speelveldje hebben bestaan. Is dat aanwijsbesluit dan ingetrokken en wanneer is dat gebeurd?

Gemeente, trek uw aanwijsbesluit tot hondenuitlaatplaats alstublieft in!

Mede namens bewoners en personeel van de Woonvoorziening voor verstandelijk gehandicapten "Binnenveld" te Huissen,

Coen F.M.Tonino, Wildzang 10, Huissen.