Proost!!
Proost!! Foto: P.Wolff

Doorstart Buitenspeeldag een feit!

Tot grote vreugde van het organisatieteam is de afgelopen periode gebleken dat de Buitenspeeldag zeer groot draagvlak heeft binnen de gemeente.

De organisatie is overspoeld door hartverwarmende reactie naar aanleiding van het afgelasten van 12 juni. Dit alles heeft het team omarmd als waardevolle complimenten. Spontane donaties uit verschillende onverwachte hoeken zoals particulieren, trouwe deelnemers, een vast verhuurbedrijf, de gemeente en een zeer betrokken Huissense ondernemer hebben de doorstart definitief mogelijk gemaakt.

Als klap op de vuurpijl werd het team benaderd door het Vlinderfonds. Het Vlinderfonds ondersteunt maatschappelijke initiatieven in de gemeente Lingewaard. Het zorgt voor een steuntje in de rug bij realisatie van concrete projecten. Het team was blij verrast om een uitnodiging van het Vlinderfonds te mogen ontvangen in de vorm van een persoonlijk gesprek om mogelijkheden tot financiƫle ondersteuning met elkaar te bepreken. Er is een passende ondersteuning gevonden voor de aankomende drie jaar die het team dankbaar in ontvangst heeft genomen.

Feit is dat de Buitenspeeldag in Huissen terugkomt op woensdag 10 juni 2020 met nog meer enthousiasme vanwege de steun vanuit de gemeenschap. Het team zal er alles aan doen om volgend jaar feestelijk uit te pakken tijdens het evenement en dan alsnog het 15-jarig jubileum te vieren en is alle betrokkenen dan ook zeer dankbaar voor alle steun.