Trucks geparkeerd op het Julianaplein in Gendt. (foto: Fotoclub Lingewaard te Angeren) Fotoclub Lingewaard te Angeren

Truckrun een dag vol beleving

GENDT – De jaarlijkse Truckrun zal op zaterdag 21 september vanuit Gendt weer door heel Lingewaard en een klein stukje van de gemeente Overbetuwe trekken. Een groot aantal mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke handicap zal daarmee weer een dag om nooit te vergeten beleven.

Want zo’n ritje in de cabine van een vrachtwagen is natuurlijk enorm indrukwekkend, zeker als de schemer invalt ook alle lampjes aangaan en er hard getoeterd wordt om mensen al van ver te laten weten dat de stoet eraan komt. Net zoals ieder jaar zal de karavaan al in de middag samenkomen op het Julianaplein in Gendt. De hele dag zijn ze daar dan te bewonderen. Maar er is dit jaar nog meer te doen. De inmiddels welbefaamde Riefkoeken van CV De Waskniepers zullen ook weer aanwezig zijn. Verder zijn er ook muzikale optredens van DJ Piet Oostendorp van Eastvillage TD en in de avonduren van de band Vision. Waarnemend burgemeester Josan Meijers zal ook acte de présence geven, zodat zij, om 18:00 uur, het startschot kan geven voor de rit. Dit jaar zal de vertrouwde route starten in de richting van Doornenburg, Angeren en Huissen, Bemmel en Haalderen volgen later op de avond als laatste. Rond 20:45 uur worden de wagens terugverwacht in Gendt waar nog een ereronde gedaan zal worden over de Langstraat.

De organisatie nodigt iedereen uit om langs de route te komen zwaaien en/of in Gendt mee te genieten van het festijn. Sponsoring is ook nog mogelijk, neem daarvoor contact op via enjoy.transport@gmail.com.