Gelderse kampioenschappen. (foto: Henk Peters)
Gelderse kampioenschappen. (foto: Henk Peters) Foto: Henk Peters

Provinciale kampioenschappen in Huissen

vrijdag 13 december 2019 10:00

HUISSEN - Op vrijdag 13 en zaterdag 14 december vindt de jaarlijkse provinciale tentoonstelling plaats in sporthal De Brink in Huissen. Dit evenement wordt georganiseerd door district Gelderland in samenwerking met vogelvereniging De Martel.

Op deze tentoonstelling komen de mooiste vogels van de onderlinge tentoonstellingen uit het district Gelderland en Flevoland te samen. Wie worden er kampioen? Op deze tentoonstelling zijn diverse kleuren kleurkanaries en vele vormen postuurkanaries te bewonderen. Er is een ruime collectie Europese cultuur, tropische en subtropische vogels aanwezig. Ook de parkieten zijn er in een grote sortering aanwezig waaronder de grote en kleine grasparkiet. In totaal zijn er ongeveer 1600 vogels te bewonderen. Als u van vogels houdt, is een bezoek zeker de moeite waard. De entree is gratis.

Voor inzenders en genodigden met tevens de bekendmaking van de kampioensprijzen open op donderdag 12 december om 19.30 uur. Open voor bezoekers: vrijdag: 13 december van 10.00 tot 19.00 uur; zaterdag: 14 december van 10.00 tot 15.30 uur.