Aalscholvers.
Aalscholvers. Foto: Gijsbert Peelen SLN

wintergasten in het Waterrijk

LINGEWAARD - Het Waterrijk is onderdeel van Park Lingezegen en ligt grotendeels in de gemeente Overbetuwe, maar grenst aan gemeente- Lingewaard en Arnhem.

Er overwinteren veel vogels uit Noord- of Centraal Europa, waar het kouder is dan bij ons. In het Waterrijk kunnen we dan kol- en brandganzen, grote zaagbekken, nonnetjes, kramsvogels en koperwieken aantreffen. Soms zien we zelfs de roodhalsgans of de middelste zaagbek. Een ding is wel zeker, er is altijd wat te beleven in de natuur.

Op zondag 16 januari kunt u mee het Waterrijk in met gidsen van Lingewaard Natuurlijk. De excursie start om 14.00 uur en duurt tot ongeveer 16.30 uur.
Tip: Trek oude kleren en laarzen of stevig schoeisel aan en neem een kijker mee. Kinderen zijn welkom vanaf 6 jaar. Vanaf 13.45 uur verzamelen wij bij de parkeerstrook langs de Kampsestraat dat is tegenover manege De Paardenmaat, Rijkerswoerdsestraat 21 in Arnhem. We wandelen door het bos naar het uitkijkpunt, waar we hopelijk de nodige wintervogels zullen zien. Kosten deelname drie euro per persoon, kinderen 1,50 euro. In verband met de coronaregels is aanmelden noodzakelijk. De tocht gaat alleen door als de maatregelen versoepeld worden.
Aanmelden bij: Gijsbert Peelen telefoon 06 10864179 of via info@lingewaardnatuurlijk.nl.