Truckrun keert na twee jaar terug

GENDT – Na een afwezigheid van twee jaar zal de jaarlijkse Truckrun op zaterdag 24 september vanuit Gendt weer door heel Lingewaard en een stukje van de gemeente Overbetuwe trekken. Een groot aantal mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking zal daarmee weer een dag om nooit te vergeten beleven.

Want zo’n ritje in de cabine van een vrachtwagen is natuurlijk enorm indrukwekkend, zeker als de schemer invalt, alle lampjes aangaan en er hard getoeterd wordt om mensen al van ver te laten weten dat de stoet eraan komt. Net zoals ieder jaar zal de karavaan al in de middag samenkomen op het Julianaplein in Gendt. De hele dag zijn ze daar dan te bewonderen.

Maar er is dit jaar nog meer te doen. Verder zijn er ook muzikale optredens van DJ Piet Oostendorp van Eastvillage TD en in de avonduren van de band Suitz. Burgemeester Nelly Kalfs van de gemeente Lingewaard zal ook acte de préséance geven, zodat zij, om 18:00 uur, het startschot kan geven voor de rit. Vanaf het Julianaplein in Gendt zal de rit rond 18.00 uur vertrekken richting Haalderen. Vervolgens rijden de 100 trucks, onder begeleiding van politie en verkeersregelaars, dit jaar voor de zevende maal ook door Elst. Zij komen vanaf Bemmel en worden tussen 18.45 uur en 19.30 uur in Elst verwacht. Zij rijden via Rijksweg-Zuid over Rijksweg-Noord, Griegstraat, Grote Molenstraat, Willem de Zwijgerstraat, Kerkeakkers, Bussel om vervolgens de Olympiasingel op te gaan richting Bemmel. Tegen 20.45 uur worden de dieselmonsters weer in Gendt terugverwacht. Voor de volledige route en de tijden van doorkomst kunt u terecht op de website: www.enjoy-transport.nl.

De organisatie nodigt iedereen uit om langs de route te komen zwaaien en/of in Gendt mee te genieten van het festijn. Sponsoring is ook nog mogelijk, neem daarvoor contact op via enjoy.transport@gmail.com.