Wethouder Arie Slob (links) met directeuren Rita Spikker (midden, SWL) en Gerna Knuver (rechts, WSG) mét mondkapjes. (foto: Runak Sharaf)

Nieuwe samenwerking in Gendt

GENDT - Goed nieuws voor inwoners uit Gendt en omstreken! Het Participatiepunt Gendt (onderdeel van Stichting Welzijn Lingewaard), zal op 16 september haar spreekuren opnieuw opstarten op een prachtige gloednieuwe locatie, namelijk het kantoor van WOONStichting Gendt.

Afgelopen donderdag vond in aanwezigheid van wethouder Aart Slob de feestelijke kickoff plaats van een nieuwe samenwerking tussen WOONstichting Gendt, SWL, Rijnstad en Gemeente Lingewaard.

“Een fysieke locatie voor een nieuw samenwerking, daar geloof ik in. Elkaar zien en kennen, maakt dat je vertrouwen in elkaar krijgt en eenvoudig dingen met elkaar kunt delen. Daardoor zullen we een nog mooier en leefbaarder Gendt krijgen”, waren de woorden van Slob.
Op de locatie zullen naast het spreekuur van het Participatiepunt ook consulten plaatsvinden van Rijnstad maatschappelijk werk en afdeling WMO van gemeente Lingewaard. Allemaal op één plek, zodat korte lijntjes blijven behouden en inwoners makkelijker geholpen kunnen worden.

Bij het Participatiepunt Gendt kunnen inwoners terecht met al hun vragen; of dat nou gaat over het aanvragen van een uitkering, of om gewoon even het hart te luchten.Daarom wordt er voorlopig uitsluitend op afspraak gewerkt.

Inwoners met vragen kunnen het Participatiepunt Gendt bellen op maandag, dinsdag en woensdagochtend van 10.00 tot 12.30 uur op 06 82468221 of het Meldpunt SWL 088 2552555 van ma-do tussen 10.00 en 16.00 uur.
Het spreekuur zal plaatsvinden op woensdagochtend. Verder stelt WOONstichting het gebouw open voor naailessen voor statushouders op vrijdagochtend.