(foto: Lingetrappers)
(foto: Lingetrappers) Foto: Lingetrappers

Regionale toppers in Wielerspektakel

GENDT - Op Koningsavond, donderdag 26 april, zal dit jaar weer het Wielerspektakel van Gendt plaatsvinden. Dit spectaculaire evenement wordt inmiddels voor de vijfde keer georganiseerd door De Lingetrappers en is een vaste waarde op de wielerkalender geworden.

Het is een mix tussen het wegwielrennen en onderdelen van het baanwielrennen. En aan de start van dit exclusieve wielerevenement staan allemaal regionale renners.

Acht teams van vier renners zullen de strijd met elkaar aangaan in de volgende onderdelen: De Kop over Kop Ploegentijdrit, de Achtervolging waarbij om de drie seconden een renner van start gaat en de Afvalkoers waarin na elke ronde de laatste renner afvalt. En dan als grote finale de Scratch, een wedstrijd met twee renners per ploeg en tussensprints.

In samenwerking met De Klok Horeca wordt voor een sfeervolle ambiance gezorgd rondom de start/finish. De wedstrijden worden voorafgegaan door de jeugd van ‘t Verzetje die op parcours zullen rijden om alvast de sfeer te proeven. De start is om 18.00 uur in de Dorpstraat in Gendt, het parcours gaat door het centrum en de huldiging van de sterkste ploeg zal rond 20.45 uur zijn. Daarna blijven de terrassen geopend. Verdere informatie over het Wielerspektakel Gendt staat op de facebookpagina van De Lingetrappers.

18.00 uur: start jeugd

18.30 uur: introductie ploegen