Sfeerbeeld Kraonige Zwaone. (foto: Gerdien Jansen)
Sfeerbeeld Kraonige Zwaone. (foto: Gerdien Jansen) Foto: Gerdien Jansen

Oproep oudste en jongste inwoners van Huissen

HUISSEN - Het was, en is nog steeds, in Huissen een goede gewoonte dat ieder jaar tijdens het carnaval de Prins een bezoek brengt aan de oudste en jongste inwoners van Huissen. Zowel aan inwoners van het vrouwelijk- als het mannelijk geslacht.

Over wie dat waren werd De Kraonige Zwaone, tot vorig jaar, keurig geïnformeerd door de afdeling Bevolking van de gemeente. Met de invoering van de wet op de privacy, mag de gemeente die informatie echter niet meer verstrekken.

De Kraonige Zwaone wil de traditie van dat bezoek graag handhaven maar hebben dan wel een probleem. "Hoe komen wij er namelijk achter wie de personen zijn die we moeten bezoeken?

We hebben gemeend daarvoor een beroep te moeten doen op de inwoners van Huissen. Als u meent de oudste inwoner of inwoonster van Huissen te zijn, of iemand kent die dat volgens u is, én die persoon vindt het leuk om met een kort bezoek van de Prins met zijn Hof vereerd te worden, stuur dan een berichtje naar de secretaris van de SHCG 'De Kraonige Zwaone'. Ditzelfde vragen wij betreffende het jongste meisje en de jongste jongen van Huissen. Stuur in beide gevallen een berichtje naar onze secretaris: secretaris@dekraonigezwaone.nl. En, niet onbelangrijk, de Prins komt nooit met lege handen!"