Patiëntvereniging Hersen- letsel.nl Regio Gelderland

LINGEWAARD - Hersenletsel.nl is er voor mensen met niet aangeboren hersenletsel en hun naasten en richt zich op de levenslange gevolgen van (NAH) niet aangeboren hersenletsel.

De vereniging staat voor het bevorderen van zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie op een wijze, die recht doet aan zowel mogelijkheden als beperkingen van mensen met hersenletsel. De pijlers van de vereniging zijn lotgenoten contact, informatievoorziening en belangenbehartiging.

Hersenletsel.nl heeft elf regionale afdelingen. Zij verzorgen bij u in de buurt bijeenkomsten en andere verenigingsactiviteiten. Uw lidmaatschap geeft u automatisch recht op het bijwonen van regionale - en landelijke activiteiten.

Landelijk bureau: Hersenletsel.nl Den Heuvel 62, 6881 VE, Velp; 026 3512512 op werkdagen: 10:00-15:00 uur, E-mail: info@hersenletsel.nl; www.hersenletsel.nl.

Regio Gelderland: Secretariaat Hersenletsel.nl: Dirk van der Molen E-mail:gelderland@hersenletsel.nl.

Locaties en contactpersonen Huissen: Contactgroep (Afasie soos en CVA groep), Gemeenschapshuis Huissen-Zand, Van Wijkstraat 31, 6851 GL Huissen. 1e Contactpersoon: Yvonne Bolder-Staals, 026 3252314/ 06 22187083 E: jbolder@solcon.nl. 2e Contactpersoon: Tea van Kampen,026 3233760 E: afd.arnhem@kpnmail.nl. 3e Contactpersoon: Ben Stegeman, 026 3253366 E; nahregiogelderland@kpnmail.nl.

Locaties en contactpersoon Arnhem: Contactgroep (Cerebraal), Regina Pacis, Velperweg 158, 6824 MD Arnhem. 1e contactpersoon: Sonja Kranenburg, 06 11845684 E: s.kranenburg@nah.nl.

"Wilt u een keer een bijeenkomst bijwonen neem dan contact op met 1 van de contactpersonen. U kunt twee keer vrijblijvend een bijeenkomst bezoeken. De kosten van het lidmaatschap is: Individueel: 32,00 euro per jaar. Extra gezinslid (één van de ouders, zussen, broers is lid van hersenletsel.nl) 15,00 euro per jaar.

Als lid ontvangt u het Hersenletsel Magazine: een landelijk magazine: vier keer per jaar; digitale nieuwsbrief: de landelijke nieuwsbrief voor leden en belangstellenden; vijftig procent korting op producten in de webshop en kunt u profiteren van acties voor leden. U kunt zich aanmelden via de website.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden (deels) het lidmaatschap van een patiëntenvereniging uit het pakket aanvullende zorgverzekering. Vaste donateur: zelf invullen. Bij donatie van 30,00 euro of meer ontvangt u het Hersenletsel Magazine indien gewenst. Professionele Instelling: 73,00 euro per jaar inclusief vijf abonnementen Hersenletsel Magazine. We proberen weer in September te starten", aldus Tea van Kampen en Ben Stegeman.